Anda Boleh Penyembuhan Gout Anda Dengan Baking Soda

Anda Boleh Penyembuhan Gout Anda Dengan Baking Soda

Selalunya, rawatan gout adalah hanya benar-benar beberapa langkah jauhnya. Banyak rawatan gout semulajadi yang ditemui di dapur, satu contoh yang baik yang baking soda. Lain kali anda mengalami serangan gout, jangan pop ubat penahan sakit dengan segera. Sebaliknya, memilih cara yang selamat dan semula jadi untuk menyembuhkan gout anda.

Penggunaan baking soda adalah pendapatan sambutan hangat di kalangan penghidap gout. Pakar-pakar perubatan holistik mengatakan setengah sudu teh krim ditambah kepada lapan auns air dan diambil pada masa-masa tertentu dalam sehari sudah cukup untuk menjaga serangan gout jauh. Kekerapan disyorkan pengambilan hanya sebelum tidur, dan sekali lagi pada waktu pagi selepas bangun dari tidur. Satu lagi segelas campuran ini perlu diambil sebelum dan selepas makan tengah hari. Ia adalah penting bahawa anda tidak menggunakan lebih daripada empat sudu teh sehari. Apabila dilakukan dengan betul, rawatan ini berkesan boleh menyembuhkan gout anda.

Menggunakan baking soda untuk menyembuhkan gout anda dengan berhati-hati, bagaimanapun, sebagai keterlaluan boleh memberi kesan negatif ke atas kesihatan anda. Gout adalah dikaitkan dengan tekanan darah tinggi, dan mengambil baking soda lanjut boleh meningkatkan tekanan darah anda ke tahap yang berbahaya. Selain itu, ia mempunyai kandungan natrium yang tinggi, jadi jika anda memutuskan untuk menggunakannya untuk menyembuhkan gout anda, pastikan anda pergi mudah pada atau menghapuskan sama sekali garam daripada diet anda.

Mengambil baking soda secara dalaman untuk menyembuhkan gout anda juga boleh menyebabkan perubahan mood, rasa loya dan muntah-muntah, lemah, sakit kepala, sakit otot, dan hilang selera makan. Ia tidak digalakkan untuk mereka yang mengalami penyakit jantung dan mereka yang mempunyai masalah membuang air kecil untuk menggunakan ini untuk rawatan gout. Jika anda mempunyai apa-apa masalah, anda boleh memilih pilihan alternatif lain untuk menyembuhkan gout anda.

Satu lagi perkara yang perlu diingat apabila menggunakan ubat semulajadi ini untuk mengubati gout anda adalah untuk memastikan soda penaik yang anda gunakan tidak duduk terlalu lama. Jika ia adalah basi ia telah hilang kandungan karbon dioksida yang diperlukan untuk memberikan kelegaan kepada gejala-gejala gout.

Walaupun isu-isu yang anda perlu menyedari disebutkan di atas, ia masih dianggap sebagai salah satu yang paling berkesan dan pilihan paling murah untuk menyembuhkan gout anda. Ia membantu alkalinize air kencing untuk menghalang pembentukan batu karang urik asid. Jika asid urik telah terhablur, ia membantu melarutkan dan mengepam keluar dari sistem.

Jika anda ingin menggunakan baking soda untuk menyembuhkan gout anda tetapi anda bimbang tentang kesan-kesan berpotensi berbahaya, melakukan penyelidikan anda terlebih dahulu sebelum anda mula menggunakan ubat ini. Yang paling penting, rujuk kepada doktor anda sebelum mencuba rawatan alternatif untuk mengubati gout anda. Doktor anda tahu sejarah perubatan anda dan sedar akan keadaan lain yang anda mungkin mengalami.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar