Menggunakan Terapi Alternatif Untuk Kesihatan Holistik

Menggunakan Terapi Alternatif Untuk Kesihatan Holistik

Kesihatan holistik bermakna anda berada dalam kesihatan yang lengkap. Apabila ketiga-tiga elemen, minda dan badan dan roh atau daya hidup, berada dalam keseimbangan maka anda adalah secara holistik sihat. Apabila ketiga-tiga unsur tidak seimbang, ia berkata ini adalah sebab untuk penyakit. Rawatan holistik tidak memberi tumpuan hanya pada gejala fizikal tetapi unsur-unsur emosi dan rohani juga. Ubat yang baik boleh ditakrifkan apabila seseorang itu didatangi sebagai seorang individu dan tidak hanya sekumpulan bahagian badan.

Perubatan Timur memberi keutamaan terhadap tenaga rohani. Dalam perubatan Cina ini dikenali sebagai chi dan dalam perubatan India, Ayervedic, tenaga rohani anda disebut sebagai Vedas. Dalam homeopati ia dipanggil daya hidup anda atau kuasa penting anda. Apabila saluran tenaga penyembuhan yang mengalir melalui badan tersumbat teori adalah bahawa ini adalah di mana penyakit boleh berkembang. Oleh itu tersumbat mesti bertempat, terpencil, dan dihapuskan penyembuhan supaya lengkap boleh berlaku. Inilah sebabnya mengapa pengamal perubatan pelengkap melihat keseluruhan gambar orang itu. Mereka bertanya mengenai keadaan semasa anda fikiran, anda keadaan emosi, hubungan, sikap dan keupayaan fizikal anda. Walaupun tanda-tanda yang dianggap pengamal membantu pesakit untuk mencari punca yang mendasari penyakit supaya chi atau prana dengan mudah boleh mengalir lagi. Sebagai sikap mental pesakit adalah sangat penting, ia adalah penting bahawa pesakit juga memainkan peranan penuh bertanggungjawab dalam rawatan beliau.

Perubatan konvensional rosak dalam fakta bahawa gejala fizikal seseorang tidak semestinya memberi satu petunjuk yang sebenar punca sesuatu yang menyakiti atau penyakit. Sebagai contoh, sakit belakang boleh disebabkan oleh tekanan fizikal secara tiba-tiba atau kemalangan, tetapi ia juga mungkin disebabkan oleh kesihatan yang tidak baik, yang mungkin disebabkan oleh masalah kewangan, marah atau tekanan yang melampau. Melainkan jika punca tekanan dikaitkan betul dan kemudian dihapuskan, tidak akan ada kelegaan daripada sakit. Oleh itu terapi bukan fizikal seperti kinesiology boleh dikatakan untuk merawat kembali berkesan kesakitan.

Terapi yang paling pelengkap telah berkembang daripada tradisi kuno penjagaan kesihatan holistik. Terapi semula jadi yang lain adalah hasil daripada inovatif dan berdedikasi doktor dan pengamal perubatan yang bekerja keras dari seluruh dunia yang telah membangunkan kemahiran mereka dan tidak menyimpang dari kepercayaan mereka terhadap ciri-ciri penyembuhan semula jadi.

Hippocrates, yang terkenal sebagai bapa perubatan moden, sekali terkenal berkata, dan perkataan lebih benar tidak pernah bercakap, Biarkan makanan menjadi ubat dan ubat-Mulah kepada makanan. Kami boleh bersyukur, melalui teknologi moden, kita mempunyai akses kepada rangkaian ini indah dan pelbagai terapi alternatif semula jadi dalam usaha berterusan bagi jumlah kesihatan holistik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar