Yang masih hidup Fibromyalgia

Yang masih hidup Fibromyalgia

Fibromyalgia telah mengubah dirinya daripada masalah psikologi satu-satu masa ke dalam kemerosotan matang penuh fizikal yang memberi kesan kepada kedua-dua badan dan fikiran. Ia tidak memainkan kegemaran, menyebabkan pelbagai darjah sakit di beberapa bahagian tubuh, yang seterusnya meletakkan kewaspadaan dalam bahaya dan meningkatkan tahap tekanan kita. Orang-orang kita yang menghidap penyakit ini mendapati bahawa fibromyalgia masih hidup adalah paling utama bagi kehidupan yang normal.

Pada dasarnya ia tidak diketahui, atau sekurang-kurangnya tidak menentu, apa yang menyebabkan berlakunya serangan fibromyalgia. Beberapa sebab seperti pendedahan berlebihan kepada persekitaran sejuk atau lembap, kecederaan lama, jangkitan, rehat yang tidak mencukupi dan tekanan mental atau fizikal yang telah dicadangkan. Tidur bukan pemulihan boleh berlaku pada semua peringkat umur, walaupun remaja. Pada masa itu ia adalah yang paling kerap ditemui dalam kanak-kanak perempuan. Dalam generasi yang lebih tua ia boleh berlaku sepadan dengan, tetapi tidak berkaitan dengan, osteoartritis tulang belakang. Dalam setiap contoh yang masih hidup fibromyalgia menjadi matlamat utama untuk setiap pesakit penyakit ini melemahkan.

Sakit dan kekejangan boleh terletak di seluruh badan atau mungkin setempat di kawasan-kawasan tertentu seperti dalam sindrom kesakitan myofascial. Lelaki lebih cenderung untuk mengalami sakit myofascial atau kawasan setempat yang telah berkembang dari ketegangan otot dalam beberapa aktiviti rekreasi atau pekerjaan yang lalu. Wanita lebih mudah untuk menemui bahawa fibromyalgia menjadi hadir dalam banyak bidang yang body.Regardless pujukan seksual ia adalah sama seperti semua untuk mencari cara-cara yang masih hidup fibromyalgia ,.

Sindrom fibromyalgia rendah selalunya berlaku di kalangan wanita muda yang sihat yang dibelenggu dengan pergolakan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan dan kemurungan, dan tanda-tanda yang biasanya sakit dalam satu atau lebih daripada beberapa kawasan sakit secara tiba-tiba dan tajam adalah tanda-tanda yang berkaitan dengan fibromyalgia dalam bidang tertentu. Dalam setiap kes sakit biasanya bertambah apabila set keletihan di dalam atau dari berlebihan otot yang berterusan dan ketegangan. Kawasan-kawasan tertentu mungkin agak tender semasa memohon tekanan. Kawasan belakang yang lebih rendah dan paha, tulang rusuk sangkar, dada, leher dan bahu yang paling mungkin untuk menyakitkan. Yang masih hidup fibromyalgia untuk mereka yang memerlukan mengurangkan syarat-syarat ini adalah membimbangkan

Rawatan dadah setakat ini, dalam kebanyakan aplikasi menjadi tidak berfaedah dan ubat-ubatan yang telah membawa digalakkan dengan mereka potensi beberapa kesan sampingan yang serius. Kes-kes ringan boleh dikurangkan dengan mengurangkan tekanan, menggunakan haba, regangan dan senaman, cahaya mengurut udara dan tinggal hangat. Tabiat tidur yang lebih baik pasti bermanfaat dan boleh dibantu oleh doktor mencadangkan preskripsi. Apa-apa kaedah yang membantu dalam hidup fibromyalgia perlu dimasukkan ke dalam bermain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar