Home Pemulihan Heartburn - Perubahan Mudah untuk Penyembuhan Gejala pedih ulu hati

Home Pemulihan Heartburn - Perubahan Mudah untuk Penyembuhan Gejala pedih ulu hati

Jika anda mempunyai kesakitan pedih ulu hati maka kemungkinan anda sedang mencari cara untuk mengelakkan diri daripada pedih ulu hati lagi. Anda boleh mendapatkan pedih ulu hati di bawah kawalan dengan membuat perubahan yang mudah untuk diet anda dan dengan memikirkan apa yang set off gejala pedih ulu hati anda. Makan sihat adalah salah satu pilihan yang terbaik anda boleh membuat untuk kesihatan anda secara keseluruhan dan badan.

Makanan yang sihat untuk rawatan pedih ulu hati melibatkan membuat pilihan bijak, makanan yang tidak akan menyebabkan pedih ulu hati.

Diet yang pedih hulu hati termasuk mengelakkan

* Lemak Goreng Makanan
* Berasid Makanan dan minuman - jus, sitrus, makanan dengan cuka, dan lain-lain
* Makanan Pedas - makanan ini telah ditunjukkan untuk mencetuskan gejala pedih ulu hati
* Alkohol - alkohol boleh menyebabkan pedih ulu hati dalam kebanyakan orang.
* Soda dan minuman dengan Kafein
* Chocolate

Menghisap rokok perlu diberi ke atas. Merokok boleh menyebabkan hearturn untuk menjadi lebih teruk.

Pakaian harus menjadi longgar. Pakaian yang ketat sebenarnya boleh menyebabkan gejala pedih ulu hati untuk merasa lebih sengit. Pakaian yang ketat boleh menyebabkan tekanan pada perut dan dengan itu menolak kandungan perut ke dalam esofagus.

Elakkan berbaring selepas makan makan. Idea di sini adalah untuk membiarkan graviti membantu menghadamkan makanan anda. Jika anda memilih untuk meletakkan selepas makan anda mungkin boleh gejala pedih ulu hati kembali.

Ia juga merupakan idea yang baik untuk makan beberapa jam sebelum tidur. Bertujuan untuk makan sekurang-kurangnya 3 jam sebelum tidur untuk malam.

Walaupun ia bukan luar biasa untuk mendapatkan pedih ulu hati apabila anda membuat perubahan ini mudah tidak membantu masalah ini maka ia adalah masa untuk berjumpa dengan doktor anda. Terdapat ubat-ubatan preskripsi yang ada yang akan membantu anda dengan gejala anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar