Eucalyptus - Menjaga Selesema dan Selesema di Bay

Eucalyptus - Menjaga Selesema dan Selesema di Bay

Eucalyptus minyak pati datang dalam pelbagai jenis. Kilang kayu putih yang paling popular adalah Eucalyptus globulous, yang berasal dari Australia. Ini bukan satu-satunya jenis tumbuhan kayu putih. Ada orang lain, dan masing-masing mempunyai ciri-ciri yang tersendiri.

Smithii kayu putih atau Gully Gum kayu putih adalah jenis ringan kayu putih. Ini menjadikan ia kegemaran apabila mengesyorkan untuk kanak-kanak. Sedar bagaimanapun bahawa anda hamil, ia perlu dielakkan dan ia boleh mencetuskan refleks batuk.

Eucalyptus smithii berfungsi dengan baik sebagai minyak anti-bakteria dan anti-virus. Rintangan meningkat sakit seolah-olah menjadi satu pengalaman yang biasa. Jika anda berminat dalam kayu putih untuk tujuan ini, menggunakannya dalam kombinasi dengan Lemon minyak pati adalah gabungan yang baik.

Smithii boleh membantu dengan kesakitan otot dan sendi kerana ia adalah sedikit analgesik. Untuk permohonan ini, menggabungkan kayu putih dengan marjoram menjadikan gabungan yang berkesan.

Sudah tentu, yang musim sejuk dan selesema, kita tidak mahu meninggalkan salah satu daripada smithii kayu putih 'kegunaan yang paling popular: membantu meringankan selesema dan sakit tekak kanak-kanak.

Sebagai suatu permohonan yang menarik dan kurang diketahui minyak ini penting serba boleh, kami menggunakannya sebagai sebahagian daripada campuran biorhythm untuk membantu pekerja shift menyesuaikan diri dengan perubahan dalam jadual tidur.

Eucalyptus globulous adalah jenis minyak kayu putih yang kebanyakan daripada kita sudah biasa dengan. Berhati-hati walaupun yang ini adalah pelbagai yang lebih kuat daripada smithii. Jika anda mempunyai kulit sensitif, anda perlu berhati-hati apabila menggunakan minyak ini. Sedang mencari nasihat dari aromatherapist yang terlatih akan menjadi idea yang baik.

Juga, kayu putih globulous tidak boleh digunakan di semua adalah kes di mana epilepsi dan kehamilan yang terlibat. Akhirnya, pelbagai ini kayu putih tidak dianggap selamat untuk kanak-kanak.

Eucalyptus globulous mempunyai kegunaan yang menarik di luar kesihatan fizikal kita. Membantu kita untuk meneruskan kehidupan kita dengan membuat perubahan yang diperlukan, ia membersihkan kepala dan alat bantuan kepekatan.

Tidak asing rumah semasa musim sejuk dan selesema, mungkin kayu putih globulous paling dikenali untuk membantu untuk membersihkan paru-paru dan sinus. Minyak pati juga melakukan dengan baik dalam merangsang sistem imun.

Ia digunakan untuk masalah kulit dan sebagai urut otot merangsang juga. Masih lagi jenis kayu putih adalah Eucalyptus radiata. Ia adalah langkah-langkah keselamatan dan penggunaan adalah sama seperti kayu putih globulous tetapi ia mempunyai bau yang lebih ringan.

Lemon Eucalyptus, juga dikenali sebagai Eucalyptus citriodora adalah minyak pati menarik kerana ia berbau seperti serai wangi daripada ia kayu putih. Pelbagai ini membuat serangga penghalau alternatif yang indah dan selamat.

A Jabatan Pertanian Amerika Syarikat kajian membuat kesimpulan bahawa Lemon Eucalyptus adalah lebih berkesan untuk mencegah gigitan nyamuk daripada 11 lain penghalau berasaskan asli dan DEET. Lemon Eucalyptus melebihi prestasi penghalau mengandungi lebih daripada 7% DEET. Lemon Eucalyptus telah didaftarkan dengan Agensi Perlindungan Alam Sekitar Amerika Syarikat. Dalam usaha untuk berdaftar dengan EPA, produk mesti berjaya disemak untuk kedua-dua keselamatan dan keberkesanan.

Lemon Eucalyptus juga dianggap oleh Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit berkesan terhadap jenis nyamuk dilaporkan membawa virus Nil Barat. CDC juga mencadangkan Lemon Eucalyptus untuk tujuan ini.

Ini adalah pertimbangan penting dalam cahaya hakikat yang DEET terus datang dicurigai oleh penyelidik. Seorang doktor farmakologi di Pusat Perubatan Universiti Duke menerbitkan kertas kerja pada tahun 2002 melaporkan penemuannya bahawa DEET menyebabkan kematian sel otak pada tikus. Satu kajian yang lebih terkini 2009 diterbitkan dalam BioMed Central Biologi sekutu DEET dengan menekan aktiviti kolinesterase. Kolinesterase terlibat dengan memudahkan aktiviti neurotransmitter dalam otak.

Ini penemuan yang membuat Lemon Eucalyptus alternatif yang semula jadi selamat datang untuk mengurangkan kedua-dua kegusaran dan bahaya kesihatan yang berpotensi musim nyamuk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar