Kesihatan dan Pemakanan - 5 Tips Berguna Untuk Sembelit Relief!

Kesihatan dan Pemakanan - 5 Tips Berguna Untuk Sembelit Relief!

Adakah sembelit masalah bagi anda? Jika anda seperti kebanyakan kanak Amerika yang lain pun, sekurang-kurangnya kadang-kadang. Saya ingin berkongsi beberapa petua untuk membantu dengan masalah omelan ini.

Sembelit bukan subjek yang paling sedap orang suka untuk membawa, tetapi menjawabnya dengan nasihat yang baik dan pengetahuan akan pergi jauh untuk releiving kesakitan yang dikaitkan dengannya. Berikut adalah sebab-sebab yang paling biasa untuk penyakit ini:

1. Makan makanan yang diproses terlalu cepat. Kita mempunyai dunia yang menjijikkan untuk hidup dalam! Kami telah dipotong menjadi masa kita nenek moyang kami terpaksa menyediakan makanan yang hebat dan berkhasiat. Kita makan begitu cepat bahawa badan kita mempunyai sedikit masa untuk mencerna sampah kita memuatkan badan kita dengan di tempat pertama! Jika kita menyumbang lebih banyak masa dan pengunyahan untuk diet kita, masalah ini akan berkurangan.

2. Hidup gaya hidup yang tidak aktif. Letakkan jelas, kita tidak bergerak cukup! Pergerakan fizikal mendorong alunan semulajadi usus melintang. Kekurangan pergerakan fizikal boleh memperlahankan pergerakan ini merangkak. Melakukan senaman yang lebih akan mempercepatkan proses semula jadi usus dan menggalakkan kesihatan penghadaman dan menghasilkan pergerakan yang sihat kepada saluran penghadaman ..

3. cecair tidak mencukupi. Air adalah asas saluran penghadaman yang sihat. Ia adalah air yang membantu menghasilkan sebahagian besar diperlukan untuk menjalankan kotoran melalui sistem dan keluar dari badan. Minum lebih banyak air bukan sahaja mencairkan air kencing mempromosikan kesihatan yang lebih baik, tetapi juga membantu untuk mencairkan bahan makanan di dalam usus, dengan itu menghalang ia daripada melekat pada dinding usus. Minum air lebih segar untuk menggerakkan usus anda ke dalam tindakan!

4. Tidak makan buah-buahan yang cukup, sayur-sayuran, dan pelawas. Biarkan kulit pada buah-buahan! Cari tekstur enak dan rasa bijirin seperti gandum hitam, bulgur, beras barli, dan keluli-potong oatmeal. Anda mungkin terlepas pengalaman kulinari dengan melepaskan ini makanan berkhasiat up! Secara peribadi, saya makan kulit yang betul bersama-sama dengan mangga (yang kaya dengan antioksida, ditambah sangat berserabut!) Rasa Peryour, saya tidak semestinya mengesyorkan anda melakukan ini juga, tetapi persoalannya adalah untuk memberi perhatian lebih dekat dengan apa yang anda masukkan ke dalam badan anda.

5. Tidak melakukan membersihkan usus biasa. Kesan kotoran dalam badan kita adalah masalah yang terlalu ramai di antara kita mengabaikan. Ia adalah punca pelbagai masalah penghadaman kita. Melakukan membersihkan usus / kolon tetap akan menggalakkan kesihatan keseluruhan badan dan juga sedang dan akan pergi jauh untuk memastikan sistem anda perlahan-lahan 'bergerak' dengan kekerapan!

Satu perkara nota, sebanyak semua orang dalam perniagaan ini mencadangkan serat, berhati-hati beberapa produk serat OTC, kebanyakan yang mengandungi jumlah gula yang tinggi. Saya dapati ini tidak disukai kerana gula tidak larut dalam masa untuk anda untuk mengambil mereka juga. Kursus terbaik anda adalah untuk mendapatkan tangan anda pada beberapa sekam benih psyllium dan minum banyak air dengan ia untuk hasil yang terbaik.

Melepaskan bahan yang memberi kesan pada lapisan usus anda. Kebanyakan rakyat Amerika mempunyai masalah ini, walaupun kita tidak mengetahui. Mengusir gunk ini sekali dan untuk semua dengan mengklik pautan di bawah!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar