Kajian Klinikal Dari Rusia - Amazing Maral Root

Kajian Klinikal Dari Rusia - Amazing Maral Root

Akar Leuzea, yang dikenali kepada dunia barat sebagai root Maral mula dikaji oleh saintis Soviet semasa Perang Dunia Kedua. Saintis Rusia telah melihat apa-apa yang mungkin mempunyai potensi untuk menyediakan askar mereka kekuatan dan ketahanan mereka mampat jalan mereka ke Berlin.

Ekstrak etanol daripada akar yang kering didapati mengandungi tanin, phytoecdsones, flavonoid, glikosida, lignins, alkaloid, vitamin, asid organik bersama-sama dengan beberapa sebatian lain yang tidak dapat dikenal pasti. Mereka menjalankan banyak ujian klinikal (atas orang yang manakala sebagai haiwan makmal) dan membuat kesimpulan bahawa ekstrak akar Leuzea yang dipaparkan banyak ciri-ciri yang mampu membantu seseorang kekal aktif dan memberi isyarat serta keupayaan untuk memulihkan tenaga dan juga meningkatkan jisim otot.

Mereka mendapati bahawa Maral Root boleh:

o Membantu meningkatkan kadar di mana sel-sel memulihkan tenaga (ATP)

o Membantu membina jisim otot

o Membantu meningkatkan pengecutan otot jantung dan meningkatkan peredaran darah ke otot dan otak.

o Membantu mengatasi kekurangan oksigen

o Bantuan dengan persenyawaan

o Bantuan dengan fokus, tumpuan membolehkan orang ramai untuk melaksanakan manakala mental penat

o Bantuan dengan ketahanan terhadap selesema biasa.

Pihak Soviet juga mendapati bahawa ekstrak t membantu orang untuk mengatasi otak kesan natrium barbital kebas. Ujian lanjut mendapati bahawa ekstrak Leuzea membantu orang menjaga tumpuan mereka semasa dalam keadaan tertekan membolehkan orang ramai untuk kekal fokus dan perhatian apabila mereka melakukan pekerjaan yang sangat luar biasa tertekan (iaitu Air pengawal trafik). Ekstrak ini juga didapati memberi manfaat sebagai bantuan tidur, menghalang gangguan tidur yang disebabkan oleh tekanan tanpa kesan sampingan negatif pil tidur. Ia juga didapati membantu dengan peringkat intitial mati pucuk dan kencing manis.

Ecdysterone

Salah satu unsur yang paling menarik yang saintis mendapati dalam ekstrak Leuzea adalah sterol polyhydrodated yang tergolong dalam kumpulan ecdysone yang dikenali sebagai ecdysterone. Sterol ini biasanya dijumpai di dalam serangga dan krustasia dan digunakan untuk mengawal sintesis protein. Kajian awal ekstrak menolak ecdysterone kerana ini, tetapi saintis kemudiannya mendapati bahawa sterol ini dimiliki aktiviti anabolik yang bermaksud bahawa ia membantu peningkatan jisim otot dalam banyak cara yang sama bahawa steroid dilakukan tetapi tanpa memusnahkan fungsi androgen.

Ecdysterone juga dipaparkan keupayaan untuk mengaktifkan sintesis enzim tertentu (glutamat decarboxylase, asetilkolina esterase) di dalam otak dan juga enzim dalam sel-sel yang terlibat dalam penjanaan tenaga. Ia juga didapati membantu melindungi sel-sel hati daripada pengoksidaan radikal bebas dan DNA dan membran selular daripada H2O2.

Saintis percaya bahawa ecdysterone mempunyai keupayaan untuk meniru tindakan hormon steroid manusia, kecuali hakikat bahawa mereka mempunyai lebih kurang peluang untuk dijemput oleh reseptor hormon. Ini bermakna jika badan manusia mempunyai bekalan yang mencukupi hormon steroid manusia, ecdysterone tidak boleh bersaing dengan mereka. Walau bagaimanapun, jika berada kekurangan dalam hormon ini, yang boleh berlaku pada masa-masa tekanan fizikal dan mental, kemudian ecdysterone boleh bergabung dengan reseptor dan memberi tenaga dan perhatian yang diperlukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar